Spor medyasının mutfağına giriyoruz!

3 Nisan 2015

"Okuyucu bizi uyarıyor"


Türkiye'de spor medyası blogumuzda bu hafta konuğumuz, dijital medyanın bir numarası NTVSPOR.NET'in editörlerinden Çağatay Önaldı. Günde 500 bin tekil kullanıcıya hizmet veren NTVSPOR.NET internet sitesi, twitter ve facebook'ta toplamda 7 milyonu bulan takipçisiyle en yakın rakiplerine fark atan kuruluş hakkında her şey bu röportajda...


NTVSPOR.NET'in yayın ilkeleri?

NTVSpor.net yenilikçi ve istikrarlı kimliğiyle Türkiye'de medya sektörüne yön veren Doğuş Grubu'nun bir ögesidir. Televizyon kanalımız olduğu gibi internet sitemiz de  prestijli yayınları ve kaliteli yayıncılığıyla adından söz ettirmektedir. Gelişen teknolojiye ve son kullanıcının ihtiyaçlarına cevap vermeye çalışan NTVSpor.net, teknoloji ve medyadaki inovasyon ve gelişmeleri takip etmekte ve desteklemektedir. NTVSpor.net kurulduğu ilk günden itibaren sürdürdüğü kaliteli ve ilkeli yayıncılığı, istikrarı, profesyonel, etik değerlere saygılı, kalite odaklı bakış açısı, spor dünyasının çatısı altındaki markalara duydukları güven ve sadakat duygusunu sürekli beslemektedir. Sitemiz yaptığı atılımlar ve Türk medya endüstrisine kattığı yeniliklerle sürekli bir fark yaratma beklentisini doğurmakta ve bu beklentileri karşılama motivasyonu ile ilerlemektedir.

NTVSPOR.NET editoryal ekibi kaç kişilik?

NTVSpor.net portalına direkt olarak içerik tedarik eden 7 editör var ancak kurumumuzun yeni projesi NTV Spor eXpress yani canlı gazete editörleriyle birlikte 12 kişilik bir ekip görev alıyor. İçerik olarak her iki kaynağın da birçok ortak noktası var bu bakımdan sürekli birbirimizle iş alışverişinde bulunuyoruz.


NTVSPOR.NET tıklanma sayılarını arttırmak için ne gibi yöntemler izliyor?

Ayda 100 milyonun üzerinde sayfa gösteren, bir günde ortalama 500 bin tekil kullanıcıya hizmet veren NTVSpor.net, portal üzerinde 500 binin üzerinde üyeye ve Facebook ile Twitter’da 7 milyonu aşan takipçiye sahiptir. Bunun yanında Instagram hesabımızda kısa sürede binlerce kişiye ulaşarak hatırı sayılır bir sayıya ulaşmıştır. NTVSpor.net, hem portal üzerinde hem de sosyal medyada en yakın rakibinin 5 katından fazla kullanıcıya hizmet vermekte ve ulaşmaktadır.
Tıklanma sayısı tabii ki bir kriterdir ancak sadece bu bağlamda haber yapmaya, paylaşmaya odaklanırsanız kullanıcıdan ters tepki görebilir. Örneğin; bazı spor sitesinin yaptığı gibi “Galatasaray’da şok sakatlık! Fenerbahçe ünlü yıldızla el sıkıştı!” gibi ufak kelimele oyunlarıyla takipçiyi haber çeker ardından detaylar okunduktan sonra alakası olmayan sıradan bir nitelik ortaya çıkar. Bu sarsılan güvenin kullanıcıyı mutlaka etkilediğini düşünüyorum. Olayı bununla bağdıştıracak olursakbence en önemli unsur bu. Tabii yanında hız görsellik ve ekstra farklı bilgiler de tıklanma sayısına doğrudan etkilidir.

NTVSPOR twitter hesabının yaklaşık 4 buçuk milyon takipçiyle en yakın spor medyası hesabı Ligtv'ye 3 milyondan fazla takipçi farkı attığını görüyoruz. Bu fark nasıl oluştu? Bunun sırrı nedir? Örneğin üslup mu?

Belki üslüp... Belki görsel... Belki içerik... Bu soru takipçilere yöneltilse mutlaka her biri birbirinden sebepler sıralar. Bana göre ise bu denli farkın sebebi kurumsal şirketin verdiği güven ve çeşitliliktir. Bunu da bir örnekle anlatacak olursak; transfer döneminde medyada ‘X futbolcu Y takımla el sıkıştı!’ şeklinde birçok haber görürüz. Takipçi özellikle bu haber desteklediği takımı da kapsıyorsa heyecanlanır takip eder tıklar, dinler veya izler. Ancak çıkan haberi doğru olup olmadığını birçok kişi NTV Spor’dan öğrenmeye çalışır. Bir bağlamda haberin sağlamasını yapar. Çünkü kurumsal kimliğin ilkeleri asılsız içerikten arınmış doğru bilgi sunma yönünde olduğundan dolayı takibe milyonlar katılıyor. Bunun yanında kurumumuz sadece futbol, basketbol ve voleybol bazlı içerik sunmuyor. Buz hokeyinden masa tenisine, bokstan sailing’e kadar hemen hemen her branşın takipçisini habersiz bırakmama gayretinde. Ek olarak bir de NTVSpor.net, NTV Spor televizyonu ve NTV Spor radyonun canlı yayınlarını da sayfa üzerinden vererek rakiplerinin sunamadığı bir içeriği kullanıcılarına sağlamaktadır. IPhone, IPad , GooglePlay ve Ovi gibi mobil platformlarda, 500 binin üzerinde uygulaması indirilmiş olan NTVSpor.net, bu alanda da Türkiye’nin lideri konumundadır. Fantezi Futbol gibi online oyunlar ile 300 binin üzerinde üyeye hizmet veren NTVSpor.net, spor oyunlarıyla da rakipsizdir.  

NTVSPOR sosyal medya hesaplarının kaç kullanıcısı var?

Bütün ekip sosyal medya hesaplarını kullanıyoruz. Bu da her an aktif olmamızı sağlıyor. Şuan için Twitter’da 4.57 milyon, Facebook’ta 2.8 milyon, Instagram’da ise 65 bin takipçimiz bulunmakta.

Sosyal medya iletilerinize gelen yorumları değerlendiriyor musunuz? Bu yorumlar NTVSPOR sosyal medya hesaplarının yayın stratejisine yön veriyor mu?

Mutlaka... Haberlere ve videolara gelen yorumlar editörler tarafından tek tek okunarak(küfür ve hakaretten arındırılarak) yayına alınıyor. Gelen yorumlar bir nevi bizim notumuz oluyor. Okuyucu yorumunu yapıyor, beğendiyse sosyal hesaplarında paylaşıyor. Hatta yapılan yazım yanlışları, eksik bilgi gibi şeylerde bizleri uyararak yardımda bulunuyorlar. Bu bakımdan gelen yorumlar bizler için olmazsa olmazlardan.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder